Eating Disorders Last active: Never
Not logged in [Σύνδεση - Register]
Go To Bottom

Thin positive: Μυστικά ελέγχου της πείνας και της διατροφής
Διατίθεται στο βιβλιοπωλείο Ψυχολογίας του E-Psychology.gr
Αναλυτικές Πληροφορίες - Παραγγελία


Printable Version | Subscribe | Add to Favorites  
Author: Subject: ΜΕΙΩΣΤΕ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ ΣΑΣ
badgirl
Τακτικό μέλος
***




Μηνύματα: 1362
Registered: 5/11/09
Member Is Offline


Mood: ζυγισμα 6/2: 87.0 Kg (στη νεα ζυγαρια)
Warnings:
This Member Has No Warnings

thumbup.gif posted on 25/12/09 στις 18:18
ΜΕΙΩΣΤΕ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ ΣΑΣ


Καποιοι απο τους νευροδιαβιβαστες και ελεγχος της ορεξης

~Χολεκυστονινη:
οσο αυξανεται τοσο περισσοτερο η ορεξη μειωνεται

Μια τακτικη που βοηθα στην γρηγοροτερη αυξηση των επιπεδων της και στην ταυτοχρονη μειωση της ορεξης ειναι η ακολουθη:

Κατα τη διαρκεια ενος γευματος συμβαινει πολυ συχνα ενω εχουμε φαει ολη την μεριδα του φαγητου που εχουμε στο πιατο μας, να επιθυμουμε να συμπληρωσουμε.
Με την προυποθεση οτι το γευμα μας ειχε τουλαχιστον μια διαρκεια 15 λεπτων τοτε σηκωνομαστε απο το τραπεζι και κανουμε λιγα βηματα για περιπου ενα λεεπτο, πχ συμμαζευοντας κατι απο το τραπεζι.
Αυτη η ανορθωση του στομαχου που προκαλειται απο το σηκωμα απο την καρεκλα επιτρεπει την ταχυτερη διελευση ττης τροφης προς το δωδεκαδαχτυλο με αποτελεσμα την αυξηση των επιπεδων της χολεκυστονινης και την σχεδον αμεση διακοπη του αισθηματος της πεινας.
Ενα κλασσικο παραδειγμα ειναι πως ενω εχουμε φαει το φαγητο μας,μεχρι να ετοιμασουμε το λιγο παραπανω που πιστευουμε οτι χρειαζομαστε, εχει εξαφανιστει το αισθημα της πεινας. το περιεργο ειναι οτι συνηθως τρωμε αυτο που ετοιμασαμε πλεον οχι γιατι πειναμε αλλα για ναμη παει χαμενο.

~Ντοπαμινη, αδρεναλινη και νοραδρεναλινη:

Οι νευροδιαβιβαστες της καλης αισθησης. Ενεργοποιουν και παρεχουν την αισθηση του ελεγχου και της αποτελεσματικοτητας, επηρεαζουν αμεσα την διανοητικη μας κατασταση και βοηθουν στην παραγωγη των θυρεοειδικων ορμονων. Η επαρκης παραγωγη τους μας βοηθα να παραμενουμε ξυπνιοι, δραστηριοι, αφυπνισμενοι και σε εγρηγορση.
Φτιαχνονται απο τα αμινοξεα τυροσινη και φαινυλαλανινη που βρισκονται σε πρωτεινουχες τροφες, οπως κρεας, ψαρια, φασολια, καρυδια, σποροι, σογια, τυρι.
Οταν μεσω της καθημερινης διατροφης δνε υπαρχει επαρκεια σε αυτες τις τροφες τοτε η μειωμμενη ικανοτητα του οργανισμυο να παραγει τους συγκεκριμενους νευροδιαβιβαστες επηρεαζει δραματικα τους μηχανισμους πεινας και κορεσμου.

~Ενδορφινες

Προαγουν την ευδαιμονια και τηην ευτυχια, προκαλουν ικανοποιηση και μειωση του πονου, ειναι υπευθυνες για καθε μορφη ευφοριας, χαρας, υψηλης αυτοεκτιμησης και απολαυσης.
Εκτος απο τις θετικες, ευθυνονται και για πολλες αρνητικε συνηθειες οπως αυτες του καπνισματος, της συχνης και υπερβολικης ληψης τροφης και αλκοολ.
Μειωμενα επιπεδα ενδορφινων μπορουν να διαστρεψουν τοσο τη διαθεση οσο και την ορεξη
Τα πιο συνηθη συμπτωματα χαμηλων ενδορφινων περιλαμβανουν απροσμενο ξεσπασμα σε κλαμα, υπερευαισθησια, συχνες εναλλαγες διαθεσης που συηθως καταληγουν σε μια απροσδιοριστου αιτιολογιας κατασταση θλιψης. Οσο τα επιπεδα των ενδορφινων παραμενουν χαμηλα τα συμπτωματα της αρνητικης διαθεσης και της θλιψης συνεχιζονται για μεγαλοχ ρονικο διαστημα προχωροντας μαλλον απο το κακο στο χειροτερο χωρις εμφανη σημαδια βελτιωσης.
Τα επιπεδα τους αυξανουν κατα την περιοδο της εφηβειας.
Σε γυναικες με προεμμηνορυσιακο συνδρομο σπανια φθανουν στα ανωτατα δυνατα επιπεδα, ενω παραμενουν μονιμως χαμηλα κατα τη διαρκεια της εμμηνοριας. Δεν ειναι αλλωστε τυχαιο οτι στις περισσοτερες γυναικες αυξανεται η ορεξη λιγο πριν απο την εναρξη της περιοδου. Τελος, τα επιπεδα τους συνηθως παραμενουν μονιμως χαμηλα κατα την διαρκεια της εμμηνοπαυσης.

Μειωμενα επιπεδα ενδορφινων που επιδρουν αυξανοντας το αισθημα της ορεξης εννδεχεται να εχουν προκυψει απο την καταναλωση σοκολατας και ζαχαρης αλλα και την δυσανεξια σε καποιες τροφες.
Τρωγοντας τροφες που επιδρουν στην εκκριση ενδορφινων οπως η σοκολατα, μετα απο επανειλημμενη εκθεση αυτο θα εχει ως αποτελεσμα την δημιουργια μιας εξαρτημενης σχεσηςς με αυτες τις τροφες.

Οι ενδορφινες μπορουν να αναπτυχθουν δαμεσου των νευρωνων στο δερμα, στον εγγεφαλο, μεσω της βαθυας αναπνοης, κατα τηνδ ιαρκεια της ασκησης και μεσω των τροφων. Το χλιαρο ντους στο σωμα εχει ευεργετικη επιδραση στην παραγωγη ενδορφινων
Μια καλη προσληψη βιταμινων Β, μαγνησιου, βιταμινης D, ασβεστιου, βιταμινης C, και λιπαρων οξεων ειναι απαραιτητη για την αναπτυξη ικανοποιητικων επιπεδων ενδορφινων.
Οι διαιτες με χαμηλα λιπαρα, διαιτες αυστηρα υποθερμιδικες ή διαιτες χαμηλες σε υδατανθρακες (μονοφαγιας, φρουτοφαγιας κτλ) εξξαντλουν τα αποθεματα ενδορφινων εξαιτιας της ταυτοχρονης μειωσης της πρωτεινης και των λιπαρων.
Οι καλυτερες τροφες για την δημιουργια ενδορφινων ειναι:
τορφες με πρωτεινη υψηλης βιολογικης αξιας, ψαρια, αυγα, πουλερικα και cottage cheese
φρεσκα λαχανικα και τα απαραιτητα λιπαρα οξεα.

~Σεροτονινη

(θα τα γραψω πολυ περιληπτικα εδω γιατι αναφερει ολες τις χημικες διεργασιες που γινονται που δε θα τις καταλαβετε)
Ο βασικοτερος ρολος που διαδραματιζει ειναια υτος του ελεγχου της ορεξης μεσω του μηχανισμου πληροτητας και κορεσμου.
Δεν μπορει να εισαχθει με ασφαλη τροπο απο εξωτερικη πηγη προς τον εγγεφαλο αλλα φτιαχνεται απο το απαραιτητο αμινοξυ τρυπτοφανη, παρουσια βιταμινων, μαγνησιου, σιδηρου και χρωμιου.
Η τρυπτοφανη (πουειπαμε οτι ειναι απαραιτητη για να φτιαχτει σεροτονινη) απανταται σε ττροφες οπως το γαλα, το κοτατζ τσιζ, οσπρια, πουλερικα, αυγα, κοκκινο κρεας, φασολια σογιας, τοφου, ξηρους καρπους, σουσαμι, ταχινι, αμυγδαλα. Ειναι σημαντικο να υπαρχει στην καθημερινη διατροφη μεγαλη ποικιλια απο αυτες τις τροφες.
Οι υδατανθρακες συμβαλουν στην αυξηση επιπεδων σεροτονινης εξαιτιας της ικανοτητας τους να αυξανουν την απορροφηση της τρυπτοφανης.

Η σοκολατα υγειας ειναι ιδιατερα πλουσια σε τρυπτοφανη (προσοχη κ η γαλακτος αλλα εκει παιζουν μ την καζεινη του γαλακτος διαφορα οποτε τα κατωτερω δεν ισχυουν).
Η καταναλωση μικρων ποσοτητων σοκολατας υγειας ειναι συνηθως αρκετη για την προσωπικη μας ικανοποιηση χωρις να δημιουργουνται φαινομενα εθισμου. Σοκολατα υγειας 10-30 γρ. σε συνδδιασμο με μια χουφτα αψητους αναλατους ξηρους καρπους και σε συνδιασμο με ενα φρουτο ή με ενα φρεσκο χυμο, μπορουν να τονωσουν τοσο το σωμα οσο και το μυαλο, χωρις να επηρεασουν την ημερησια θερμιδικη προσληψη.
Φυσικες πηγες σεροτονινης ειναι το αβοκαντο, ο ανανας, οι μπανανες, τα δαμασκηνα και οι ντοματες.

Προσοχη προιοντα τυπου λαιτ με ασπαρταμη κανουν το εξης: η ασπαρταμη μπλοκαρει την παραγωγη σεροτονινης οποτε συμβαλει στην παχυσαρκια.
Επισης γενικα τα προιοντα λαιτ δεν ειναι καλα αφου¨:
"στη θεα ενος γλυκου ή ενος ροφηματος ο οργανισμος πιστευει οτι κατι γλυκο θα εισελθει στο πεπτικο συστημα και προετοιμαζεται καταλληλα για αυτο. Το μεγαλο προβλημα και η συγχυση δημιουργειται οταν ενω το πρωταρχικο μηνυμα στην οσφρηση, στη γευση και στο στομα ειναι πως προκειται για κατι γλυκο...τελικα αυτο που φτανει στο στομαχι δεν ειναι τιποτε απο αυτο που περιμενε ο εγγεφαλος. Ετσι ο εγγεφαλος μπερδευεται διαταρρασοντας καομα περισσοτερο τους φυσιολογικους μηχανισμους πεινας και κορεσμου που διαθετει.
Συμπερασμα ως τωρα:
Θελουμε να εχουμε υψηλα επιπεδα σεροτονινης, αρα και τρυπτοφανης. Ομως παιζει ρολο και η συνθεση της διατροφης μας στο αν θα παρουμε αυτα τα σημαντικα συστατικα, ακομη και αν φαμε τις αντιστοιχες τροφες που τα παρεχουν. Και αυτο διοτι:

Αν ενας ανθρωπος καταναλωσει ενα γευμα ιδιατερα πλουσιο σε πρωτεινη θα υπαρξουν παρα πολλα αμινοξεα που θα περιμενουν να διαπερασουν την εγγεφαλικη μεμβρανη και καθως η τρυπτοφανη βρισκεται σε πολυ μικρες ποσοτ ητες στις τροφες, ειναι πολυ πιθανο να παραμεινει εκτος λογω του ισχυρου ανταγωνισμου.
Αυτο συμβαινει στα κλασσικα γευματα σαλατα με ψαρι, σαλατα με κοτοπουλο, σαλατα με μπιφτεκι. Αν ομως μαζι με την πρωτεινη καταναλωθουν ταυτοχρονα και υδατανθρακες (ρυζι, ζυμαρικο, πατατα, ψωμι, οσπρια) τοτε η απελευθερωση
ινσουλινης θα δεσμευσει εναν αριθμο αμινοξεων και θα τα παρασυρει εκτος της κυκλοφοριας του αιματος μεταφεροντας τα στους διαφορους ιστους και οργανα του σωματος. Αυτο θα εεχει σαν αποτελεσμα να αυξηθει η συγκεντρωση τρυπτοφανης στο αιμα συγκριτικα με αλλα αμινοξεα. Η νεα αυτη κατασταση θα επιτρεψει στην τρυπτοφανη να δημιουργησει σεροτονινη.

(τα εγραψα οσο πιο απλα μπορουσα, ελπιζω να ειναι κατανοητα χωρις να χρειαστει να εχετε πτυχια χημειας :D)


~Υπερφαγια υδατανθρακων, ψυχαναγκαστικη πολυφαγια και ανεπαρκεια σεροτονινης:

Καθως τα επιπεδα σεροτονινης μειωνονται ενδεχεται να εχουμε επιπλοκες οπως καταθλιψη, παχυσαρκια, αυπνια, ημικρανια, χρονια κοπωση, προεμμηνορυσιακο συνδρομο κτλ
Το συνδρομο αυτο ερμηνευεται ως εποχιακη συναισθηματικη διαταραχη γνωστο και ως χειμερινη καταθλιψη.

Οι υποθερμιδικες διαιτες και η μειωμενη πρσληψη τροφης για μεγαλο χρονικο διαστημα μειωνουν τα επιπεδα σεροτονινης και τρυπτοφανης στο αιμα. Η σεροτονινη οπως ειδαμε διαδραματιζει πολυ σημαντικο ρολο στην προσληψη τροφης, τα χαμηλα επιπεδα της μπορουν να οδηγησουν σε κρισεις βουλιμιας με αποτελεσμα να καταναλωνονται τεραστιες ποσοτητες τροφης σε πολυ μικρο χρονικο διαστημα.

Apo thn "diatorfikh noymosini toy eyaggeloy zoympanea"




http://www.ticker.7910.org/wa__86.5__029f00000g41MzQ4NTU5bHw5MzY3NjJsYXwmIzk0NTsmIzk1NTsmIzk1NTsmIzk0NTs.gif

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wv7gw5l/weight.png

Lala cook + IF διατροφη
View user's profile View All Posts By User U2U Member
badgirl
Τακτικό μέλος
***




Μηνύματα: 1362
Registered: 5/11/09
Member Is Offline


Mood: ζυγισμα 6/2: 87.0 Kg (στη νεα ζυγαρια)
Warnings:
This Member Has No Warnings

[*] posted on 25/12/09 στις 18:42
Η λυση στη λυσσα για γλυκο


Για εκεινους που εχουν ακολουθησει προγραμματα διατροφης οι οδηγιες ειναι σαφεις, εφαρμοσε αυτο το διαιτολογιο και μην παρεκλινεις ουτε μια μπουκια παραπανω.
Η θεραπεια των διατροφικων διαταραχων επιβαλει περιπου το αντιθετο, "φαε πρωτα απολαα υτα που χρειαζεται το σωμα σου για να επανακαμψει τις ισορροπιες του κι επειτα φαε ο,τι αλλο θελεις". Πχ αν θελεις να φας ενα γλυκο το απογευμα, φαε πρωτα τα φρουτα σου και το σνακ και επειτα φαε και το γλυκο. Στη συνεχεια ειτε δε θα χρειαστεις το γλυκο ή θα φας ακριβως οσο χρειαζεσαι για να το απολαυσεις αποφευγοντας τον κινδυνο να προσθεσεις δευτερη και τριτη μεριδα που θα σε οδηγησει σε βουλιμικο επεισοδιο, ενοχες, διαιτα, στερηση και παλι απο την αρχη.




http://www.ticker.7910.org/wa__86.5__029f00000g41MzQ4NTU5bHw5MzY3NjJsYXwmIzk0NTsmIzk1NTsmIzk1NTsmIzk0NTs.gif

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wv7gw5l/weight.png

Lala cook + IF διατροφη
View user's profile View All Posts By User U2U Member
badgirl
Τακτικό μέλος
***




Μηνύματα: 1362
Registered: 5/11/09
Member Is Offline


Mood: ζυγισμα 6/2: 87.0 Kg (στη νεα ζυγαρια)
Warnings:
This Member Has No Warnings

[*] posted on 28/12/09 στις 16:52


επισης μειωνεται η ορεξη αν κανετε IF διατροφη, που ειναι εδω http://www.eatingdisorders.gr/forum/viewthread.php?tid=1954



http://www.ticker.7910.org/wa__86.5__029f00000g41MzQ4NTU5bHw5MzY3NjJsYXwmIzk0NTsmIzk1NTsmIzk1NTsmIzk0NTs.gif

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wv7gw5l/weight.png

Lala cook + IF διατροφη
View user's profile View All Posts By User U2U Member

Διατροφική νοημοσύνη: Η απάντηση στη βουλιμία, την πολυφαγία και την παχυσαρκία  Στο βιβλιοπωλείο Ψυχολογίας του E-Psychology.gr
Διαβάστε Αναλυτικά


  Go To Top

Powered by XMB 1.9.8 Engage SP3
Developed By The XMB Group © 2001-2008
[Queries: 21] [PHP: 63.1% - SQL: 36.9%]